dilluns, 1 de juliol del 2013

MÍNIMS I CRITERIS D'AVALUACIÓ PRIMER I SEGON CURS


PRIMER CURS

Mínims exigibles:

-Llegir i interpretar plànols i mapes de diferents categories i escales. Situar un punt segons longitud i latitud.
-Localitzar en un mapa mut físic un mínim comprès entre 10 i 55 accidents geogràfics a cada un dels següents continents: Europa, Àsia, Àfrica, Amèrica i Oceania.
-Localitzar en un mapa físic de la Península Ibèrica un mínim de 20 accidents geogràfics.
-Localitzar en un mapa de Mallorca els principals accidents geogràfics.
-Conèixer les característiques del medi físic de les Illes Balears.
-Enumerar almenys tres formes d’impacte ambiental degradant a causa de l’activitat humana. Explicar-ne les causes, les conseqüències i les possibles solucions.
-Explicar el concepte i indicar quan i on es desenvoluparen els següents períodes: Paleolític, Neolític i Edat dels Metalls.
-Conèixer algunes de les manifestacions de la Cultura Talaiòtica.
-Explicar el paper del faraó, de la religió i de les construccions arquitectòniques a l’antic Egipte.
-Explicar els fonaments de la civilització grega.
-Saber explicar les bases sociopolítiques i econòmiques de l´Imperi Romà.
-Conèixer les civilitzacions posteriors a la descomposició de l'Imperi Romà: germànics, bizantins i carolingis.
-Identificar alguns dels trets (cronologia, vestigis, etc.) de Mallorca a les èpoques abans esmentades.


Criteris d’avaluació i de qualificació:

S’avalua els següents aspectes:
- el treball diari a la classe
- la netedad i presentació ordenada d'activitats, treballs, etc.
- l’interès i l’esforç.
- els controls orals i escrits.
- la qualificació del treball al quadern.
- l'actitud en tot moment
- assistència a classe amb regularitat







SEGON CURS


Mínims exigibles:

-Situar les Comunitats Autònomes d'Espanya.
-Localitzar 20 ciutats a un mapa polític d’Espanya
-Localitzar el 70% dels països europeus; localitzar-ne entre un 25 i un 55 % dels altres continents.
-Conèixer la desigual distribució de la població que existeix al món, a Europa i a Espanya.
-Indicar les diferències entre: indústries de base, indústries de béns d'equipament i indústries de béns de  consum.
-Situar en un mapa els països de la Unió Europea i les seves capitals. Conèixer les principals institucions europees i les seves funcions.
-Situar les invasions dels pobles germànics.
-Situar l’Imperi Bizantí.
-Conèixer els principals trets de la civilització i religió musulmana.
-Saber situar cronològicament la vinculació de Mallorca al món islàmic.
-Citar les aportacions més importants de la Civilització Islàmica a l’agricultura. Identificar algunes restes d’aquesta època a Mallorca.
-Conèixer els estaments de la societat feudal i explicar el funcionament d’un feu o d’un monestir.
-Explicar la ciutat i les fires.
-Conèixer la casa, el taller i el gremi de l’artesà.
-Entendre els aspectes bàsics de la situació política i geogràfica dels Estats Cristians de la Península Ibèrica entre els segles XII i XV.
-Explicar la incorporació de Mallorca a la confederació catalano-aragonesa. Institucions i societat mallorquina.


Criteris d’avaluació i de qualificació:

S’avalua els següents aspectes:
- el treball diari a la classe
- la netedad i presentació ordenada d'activitats, treballs, etc.
- l’interès i l’esforç.
- els controls orals i escrits.
- la qualificació del treball al quadern.
- l'actitud en tot moment
- assistència a classe amb regularitat






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada