Pretenem un
ensenyament el més personalitzat possible, a través d'un mètode dinàmic amb
participació de l'alumnat. Sempre que sigui possible partirem del coneixement
de l'entorn.
La referència a la geografia
d' Europa, d’Espanya, Balears, Mallorca i Palma serà una constant al llarg del
desenvolupament de l'assignatura; de manera que l'alumne pugui percebre, de
forma tangible, la realitat geogràfica que està treballant de manera general.
Així mateix li permetrà conèixer millor l'espai geogràfic al qual li ha tocat
viure i afavorirà la seva valoració i respecte.
Aplicarem les
següents tècniques de treball intel·lectual:
-Presentació per
part del professor amb el suport del material complementari disponible. Sempre
que es pugui partirem del bagatge intel·lectual previ dels alumnes, dels seus
coneixements i experiència vital.
-Comprensió per
part de l'alumnat, interpretació i interrelació de dades i l'extrapolació a
unes tendències.
-Aplicació dels coneixements
a una sèrie d'exercicis que abarquin els objectius d'observació, anàlisi,
interrelació, interpretació, globalització i síntesi.
-En alguns casos
realització de petits projectes d'investigació lliure.
Els alumnes tenen
com a material de l’assignatura el llibre de text:
Geografia 3r ESO,
sèrie La Casa
del Saber, Illes Balears, Ed. Santillana.
A més a més
disposaran de materials diversos: un conjunt de mapes físics i polítics, mapes,
apunts de classe, etc.
A més a més
s'utilitzaran els següents recursos:
a) Recursos
bibliogràfics:
Atlas
Llibres de
consulta.
Articles.
Diccionaris.
Enciclopèdies.
b) Recursos
audiovisuals:
projeccions de
vídeo i DVD.
projecció de
diapositives, CD roms i altres muntatges audiovisuals (Power Point, etc.)
recursos
informàtics i web
La nota de
l'avaluació es basarà en els resultats obtinguts en els diferents continguts
(Coneixements, procediments i actituds). Coneixements: exàmens, i petits
treballs d'investigació. Procediments: deures, treball i participació en
l'aula. Actituds: vers la matèria, professorat, companys/es, comportament
general. La valoració de conceptes, procediments i actituds es farà de forma
global.
Per a recuperar una
avaluació negativa l'alumne haurà de demostrar la superació de la manca de coneixements
i habilitats deficitàries i, si és el cas, la rectificació d'actituds
negatives. Pretenem que això pugui fer-se a través del ritme de treball que
cada alumne segueixi al llarg de l'any, però una forma pot ser també a través
de l'aplicació d'unes proves específiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada