dimarts, 17 de setembre del 2013

METODOLOGIA I AVALUACIÓ DE CIÈNCIES SOCIALS DE 3r ESO.




Pretenem un ensenyament el més personalitzat possible, a través d'un mètode dinàmic amb participació de l'alumnat. Sempre que sigui possible partirem del coneixement de l'entorn.
La referència a la geografia d' Europa, d’Espanya, Balears, Mallorca i Palma serà una constant al llarg del desenvolupament de l'assignatura; de manera que l'alumne pugui percebre, de forma tangible, la realitat geogràfica que està treballant de manera general. Així mateix li permetrà conèixer millor l'espai geogràfic al qual li ha tocat viure i afavorirà la seva valoració i respecte.
Aplicarem les següents tècniques de treball intel·lectual:
-Presentació per part del professor amb el suport del material complementari disponible. Sempre que es pugui partirem del bagatge intel·lectual previ dels alumnes, dels seus coneixements i experiència vital.
-Comprensió per part de l'alumnat, interpretació i interrelació de dades i l'extrapolació a unes tendències.
-Aplicació dels coneixements a una sèrie d'exercicis que abarquin els objectius d'observació, anàlisi, interrelació, interpretació, globalització i síntesi.
-En alguns casos realització de petits projectes d'investigació lliure.

Els alumnes tenen com a material de l’assignatura el llibre de text:
Geografia 3r ESO, sèrie La Casa del Saber, Illes Balears, Ed. Santillana.
A més a més disposaran de materials diversos: un conjunt de mapes físics i polítics, mapes, apunts de classe, etc.
A més a més s'utilitzaran els següents recursos:
a) Recursos bibliogràfics:
Atlas
Llibres de consulta.
Articles.
Diccionaris.
Enciclopèdies.
b) Recursos audiovisuals:
projeccions de vídeo i DVD.
projecció de diapositives, CD roms i altres muntatges audiovisuals (Power Point, etc.)
recursos informàtics i web 


La nota de l'avaluació es basarà en els resultats obtinguts en els diferents continguts (Coneixements, procediments i actituds). Coneixements: exàmens, i petits treballs d'investigació. Procediments: deures, treball i participació en l'aula. Actituds: vers la matèria, professorat, companys/es, comportament general. La valoració de conceptes, procediments i actituds es farà de forma global.

Per a recuperar una avaluació negativa l'alumne haurà de demostrar la superació de la manca de coneixements i habilitats deficitàries i, si és el cas, la rectificació d'actituds negatives. Pretenem que això pugui fer-se a través del ritme de treball que cada alumne segueixi al llarg de l'any, però una forma pot ser també a través de l'aplicació d'unes proves específiques. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada