Avaluació d’alumnes:
El resultat final d’Avaluació es traurà del còmput matemàtic de totes
les qualificacions enregistrades pel professor. Però, per poder aplicar-ho, la
mitja dels Controls hauran de donar al menys un 5. Si fora d’un 4, i donés
aprovada la mitja general, la qualificació final serà rebaixada. Menys d’un 4
en els controls, la Avaluació es donarà per suspesa, siguin quins siguin els
demés resultats.
No es faran controls de recuperació. Això vol dir, per exemple, que d’aprovar la Segona amb una qualificació poc superior a un 5, es donarà per aprovada la Primera, si estigués suspesa.
No es faran controls de recuperació. Això vol dir, per exemple, que d’aprovar la Segona amb una qualificació poc superior a un 5, es donarà per aprovada la Primera, si estigués suspesa.
Atenció: al ser expressat el resultat final que apareix al
Bolletí de Qualificacions sense decimals, és qüestió exclusiva del professor el
pujar o davallar la qualificació final, tenint en compte el rendiment global
experimentat per l’alumne.
Controls parcials:
En cada període avaluatiu n’hi haurà de dos a quatres controls parcials, d’un o dos temes. Les preguntes seran, com a màxim de vuit. Per fer els controls, de no ser entregat un qüestionari fotocopiat, s’utilitzarà A-4 blanc o fulles de recanvi quadriculades.
En cada període avaluatiu n’hi haurà de dos a quatres controls parcials, d’un o dos temes. Les preguntes seran, com a màxim de vuit. Per fer els controls, de no ser entregat un qüestionari fotocopiat, s’utilitzarà A-4 blanc o fulles de recanvi quadriculades.
En alguna ocasió, el professor podrà posar una o dues preguntes optatives.
Quasi sempre hi haurà una pregunta que contindrà cinc conceptes a definir que
han sortit al llarg del tema o temes.
Atenció: el professor corregirà a l’examen les faltes
ortogràfiques que consideri oportunes. Resten puntuació les faltes de l’ús de
la majúscula, com també la lletra il·legible i una dolenta presentació.
Controls finals d’Avaluació:
En el control Final d’Avaluació es tindrà en compte tot allò estudiat durant l’avaluació més la part de temari que hagi quedat pendient. No obstant això, el professor podrà fer una selecció dels apartats dels temes anteriors que cregui més interessants que seran comunicats als alumnes. El valor del resultat d’aquesta prova serà el mateix que els dels controls parcials.
Treball per millorar el resultat final d’Avaluació:
Qualsevol alumne que veu perillar els seu resultat final d’Avaluació, podrà presentar un treball d’investigació fet a mà versat sobre un aspecte, aspectes o tema dels que s’han tractat al llarg del període avaluatiu. S’entregarà, durant la setmana anterior als controls finals de l’avaluació, no abans ni desprès, tenint en compte els següent esquema: 1r Portada amb el tema i dades personals, 2n índex paginat; 3r presentació del tema; 4t cos del treball; 5è conclusió personal; 6è Bibliografia (al menys tres elements diferents: Enciclopèdia, llibre específic, pàgina Web, llibre de text diferent...) i 7è Contraportada firmada per la part de dins.
Qualsevol alumne que veu perillar els seu resultat final d’Avaluació, podrà presentar un treball d’investigació fet a mà versat sobre un aspecte, aspectes o tema dels que s’han tractat al llarg del període avaluatiu. S’entregarà, durant la setmana anterior als controls finals de l’avaluació, no abans ni desprès, tenint en compte els següent esquema: 1r Portada amb el tema i dades personals, 2n índex paginat; 3r presentació del tema; 4t cos del treball; 5è conclusió personal; 6è Bibliografia (al menys tres elements diferents: Enciclopèdia, llibre específic, pàgina Web, llibre de text diferent...) i 7è Contraportada firmada per la part de dins.
L’alumne que vulgui realitzar aquest treball, farà constar on vol que
s’apliqui el resultat (veure apartat Registre de qualificacions), o bé que
es faci constar com una nota específica (Investigació).
Control Final de curs:
Es farà un control final per aquells alumnes que tinguin Avaluacions suspeses. Podran participar alumnes que han aprovat el curs presentant-se a una, dues o les tres Avaluacions per a superar resultats i modificar la qualificació.
Dinàmica de classe:
1r El professor demana sobre conceptes estudiats en la sessió anterior a dos alumnes, més a un voluntari, donant el resultat immediatament.
2n Si hi han activitats pendents per resoldre, es corregiran a continuació.
3r El professor explicarà el nou contingut, amb participació dels alumnes per poder dissipar qualsevol dubte.
4t Seguidament, un alumne llegirà l’apart o apartats exposats en veu alta.
5è Vists els possibles dubtes de comprensió d’allò que es llegeix, es farà un subratllament del contingut més adient.
6è El tex subratllat serà traslladat al quadern.
7è En cas de demanar el professor activitats, primer es desenvoluparan aquestes per propiciar, donat un temps prudencial, la seva correcció abans de que acabi la sessió de classe.
Registre de qualificacions:
A l’hora de qualificar es tindrà en compte els següents conceptes: TEORIA, qualificació sobre cada vegada que el professor ha demanat al principi de classe sobre el tema anterior; ACTIVITATS, qualificació de qualsevol exercici que el alumne exposa per a la correcció pública; QUADERN, la qualificació que s’obté cada vegada que el professor passi revisió al mateix; CONTROLS, nota exacta de cada un dels controls parcials i del final; ACTITUD, anotacions del professor vers el rendiment i el compliment de la tasca diària, en sentit negatiu. El resultats, a excepció dels CONTROLS, són donats a conèixer immediatament per a que els alumnes puguin elaborar la seva Autoavaluació dia a dia.
Atenció: els resultats molt fluixos seran notificats a casa
mitjançant els denominats "Partes" que seran retornats al professor al dia següent de classe signat pel pare mare o tutor.
Tractament del quadern de classe:
El quadern és imprescindible, si no es du a classe serà tingut en compte com a falta d’actitud. En aquest s’hauran de copiar els enunciats i els subratllats que es marquin, les activitats, etc, sempre amb la data del dia de treball. També s’enregistraran els resultats que es vagin obtenint. Els primers dies de classe es treballarà la presentació d’aquest.
Materials:
-En general: Quadern de Classe, perfectament identificat, gros i
quadriculat.
-Fulles recanviables o folis per als controls.
-Bolígrafs blau i vermell, i negre per a substituir un dels altres dos.
-Fulles recanviables o folis per als controls.
-Bolígrafs blau i vermell, i negre per a substituir un dels altres dos.
Per a 1r: -Mapes muts físics: 2 d’Àfrica, 2 d’Àsia, 2 d’Oceania, 2
d’Amèrica, 2 d’Europa, 3 d’Espanya i 3 de les Illes Balears.
Temporalització dels temes (subjecta a possibles canvis):
1r
|
2n
|
1ª. Avaluació: temes 1, 5, 6, 7
|
1ª. Avaluació: temes 1, 2, 3, 4
|
2ª. Avaluació: temes 7 (cont), 8, 9, 10, 11
|
2ª. Avaluació: temes 5, 6, 7, 8
|
3ª. Avaluació: temes 12, 13, 14, 15, 16, 17.
|
3ª. Avaluació: temes 9, 10, 11, 12
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada